Bilgi Universitesi Santral

Tekrar Universiteye gitsem Bilgi Universitesi’n de okumak isterdim.Bugun Master ogrencileri ile 2 saatlik bir soylesi icin Bilgi Universitesi’nin Santral kampusuna gittim Ugur Baser hocanin daveti uzerine.Ogrencilik yillarim gozumun onunden gecti.Viyana Universitesi,cok onemli bir universite olmasina ragmen soguklugu beni hep urkutmustu.Santral da ki Ctesi olmasina , az sayida ogrenci ve hoca olmasina ragmen hemen sicak bir hava veriyor.Konumu,essiz Santral Binasi,kocaman piril piril bahcesi,modern binalari ve siniflariyla ogrenciler icin bulunmaz hikmet.Insan seve seve oraya okumaya gider.

Master egitimi yapan yuksek enerjili,insanlarla beraber oldum,onlarla tecrubelerimi paylastim,okuduklarina pratik hayattan katkilar saglamaya calistim.Hos sohbet oldu.

Cok kisaca Anadolu,Istanbul,Viyana ve Miami hayatimdan hikayeler anlattim,is hayatimin Magic Life donemini onlarla yogun paylastim.

Kisaca oncelikle kendilerine guvenmeleri gerektigini,siyaset ve ekonomi ile Turkiye ve dunya olceginde ilgilenmeleri gerektigini soyledim.Dunya saki bu konuda ki gelismelerin kendi ceplerini,islerini direkt olarak ilgilendirdigini anlattim.

Hangi is yaparlarsa yapsinlar dunyadaki  gelismeler ve trendler konusunda sahsi dusuncelerimi paylastim.

2001 ikiz kulelere saldirma dunyada siyasetin ve din algilanmalarinin degistigi onemli bir olgudur.

2008 de Amerika da patlak veren ve dunyayi sarsan ekonomik krizin etkilerini gecici degildir.Globalizmin tartismaya acildigi ve dunyanin yeni bir doktrinin hazirliginda ve gelismesinde oldugu bir donem yasiyoruz.Globalizm modasi gecmistir yeni bir izm baslayacaktir.

Arap bahari sadece demokrasi adina yapilan bir hareket degildir,dunya da bu sayede yeni ekonomik pazarlar acilmaktadir.

Amerika da insanlar duzenli olarak %1- %99 karsi dir diye sokaklara dokulmektedir.Ciddiye alinmasi gereken bir “isyan”dir.Butun ulkelere yansimalari olacaktir.

Onumuzdeki donemde bir taraftan daha ucuz olan yerlerde uretim yapilmaya devam edilirken,yaslanan Avrupa nin yerini Asya kismen almistir,ancak Afrika en onemli kita olacaktir.

Turkiye son 10 yillik donemde ki gelismesiyle,siyasi ve ekonomik olarak onemli bir oyuncu olmaya deavm edecek hatta onemi her gecen gun artacaktir.

Enerji cok onemli bir savas nedeni olacaktir,zaten masada bu savas ekonomik ve siyasi olarak her gun yapilmaktadir.

Doga afetleri cogalacaktir,dogal afetler bazi bolgelerde ekonomik yikimlara sebeb verecektir.

Sanal dunya ,sosyal medya hayatimizin buyuk bir bolumunde hizla daha fazla yer alacaktir.

Internet dunyamizi iyice kucultmustur,yani dunya cok ufak bir cihazin icine sigmistir.Bilgi ye ulasabilmemiz gun gectikte daha da kolaylasacaktir.Hemde su anda bilgiye bedava ulasabiliyoruz.Onemli olan bedava ulastigimiz bilgiden nasil para kazanmanin yollarini bilmemizdir.

Ugur Baser ve Ulku Deniz Aribogan hocaya bana universite donemimi tekrar hatirlattiklari icin ,ogrenci arkadaslara da beni dikkatle dinledikleri ve alkisladiklari icin cok tesekkur ederim.

Bir Cevap Yazın

